AKNE ROZASE NEDİR?

AKNE ROZASE A -ROZA- GÜL HASTALIĞI- GÜLLEME HASTALIĞI

AKNE ROZASE NEDİR?

Burun, çene, alın ve yanaklar gibi özellikle yüzün orta kısmını tutan, kızarma ve yanma atakları ile başlayıp daha sonra kalıcı kızarıklık, kılcal damarlarda artış, deride ödem ve doku büyümelerine neden olan bir deri hastalığıdır.Klinik özelliklerinin akneye çok benzemesi nedeni ile erişkin aknesi veya akne rozase gibi isimler de verilmektedir, fakat gençlerde görülen akne ile karıştırılmam

alıdır. Akne rozasea tamamen farklı bir durumdur.

Kırmızı yüz, kılcal damar çatlakları ve sivilce benzeri papül ve püstüllerle seyreden bir hastalıktır.

AKNE ROZASENİN OLUŞMASINA NEDEN OLAN FAKTÖRLER NELERDİR?

Rozasenin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Suçlanan nedenler arasında;

1. Genetik yatkınlık: Rozase hastalarının aile bireylerinde rozase olma olasılığı %30-40 oranında değişmektedir. Ancak genetik geçiş için halen net bir kanıt yoktur.

2. Enfeksiyöz nedenler: Kesin olmamakla birlikte en çok suçlanan enfeksiyöz ajanlar midede bulunan helikobakter pilori (H pylori) bakterisi ve yüzde bulunan demodeks akarlarıdır.

3. Çevresel faktörler: Ultraviyole radyasyon, yüksek ısı (nadiren de aşırı soğuk), baharatlı soslu acılı yiyecekler, alkol ve stres gibi çok sayıda tetikleyici faktör akne rozase lezyonlarının başlamasında veya alevlenmesinde rol oynamaktadır.

4. Psikojenik etmenler: Özellikle aralıklı gözlenen yanma ve kızarıklık ataklarının hastanın duygu durumundaki değişikliklerden ve psikolojik stresten sıklıkla etkilendiği bilinmektedir.

5. Doğal bağışıklık sistemi: Son dönemlerde derideki doğal bağışıklık sistemindeki dengesizlikten de bahsedilmektedir.

AKNE ROZASE KLİNİK ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

AKNE ROZA-GÜL HASTALIĞI TANISI NASIL KONULUR?

Akne Rozase çoğunlukla 30 ila 60 yaş arasındaki, açık tenli- renkli gözlü erişkin kişilerde görülür. Kadınlarda daha sık görülmekle birlikte, erkeklerde daha şiddetli seyretmektedir.

Rozase, yavaş ilerleyen bir hastalıktır ve genellikle dönemler(alevlenmeler) halindedir. Dört klinik dönemi bulunmaktadır;
1. dönem: Yüzde tekrarlayan yanma ve kızarıklık atakları oluşması,

2. dönem: Yüzün ortasındaki kızarmanın kalıcı hale gelmesi-kırmızı yüz sendromu ve burun ve yanakların üzerinde gözle görülebilir küçük kılcal damarların oluşması,

3. dönem: Yüzdeki kızarıklığın daha koyu ve kalıcı hale gelmesi ve burun, yanak, alın ve çene üzerinde küçük, kırmızı şişlik veya sivilceler (beyaz veya siyah noktalardan farklı olarak) oluşması

4. dönem: Gözlerde yanma veya sürekli hassasiyet oluşması (gözde rozase) ve kırmızı, şiş burun (rinofima) meydana gelmesi.

GÜL HASTALIĞINDA –AKNE ROZASEDE GÖZ TUTULUMU NE SIKLIKLA GÖRÜLMEKTEDİR?

Yaklaşık 1/3 hastada göz tutulumu olmaktadır. Hastaların %20'sinde ise deri tutulumu olmaksızın sadece göz tutulumu görülebilmektedir. Deri bulgusu olmadan tanı koymak çok zordur. Göz tutulumu, deri bulgularının varlığı ve şiddeti ile ilişkili değildir. Göz tutulumunda blefarit, konjonktivit, keratit, fotofobi, sulanma, yanma, episklerit, iridosiklit, kronik göz çevresi ödemi, yaygın göz ağrısı, bulanık görme gibi bulgular gözlenebilmektedir. Bu nedenle tüm akne rozaseli hastalardan göz konsültasyonu istenmelidir.

AKNE ROZASE-AKNE ROZA-GÜL HASTALIĞI ŞİDDETİNİ ARTTIRAN FAKTÖRLER NELERDİR?

1-Yiyecekler ve içecekler ; kafein içeren gıdalar ;çok kahve, çay, kolalı içecekler içmek, çikolata ,acılı baharatlı soslu gıdalar, sıcak çorba, çok alkol içmek

2- Güneş ışığı, sıcak hava

3-Psikolojik stres ve aşırı egzersiz

4-Sıcak banyo ve yüzü tahriş edici temizlik malzemeleri, kolonya

5- İlaçlar Yüze uzun süreli topikal kortikosteroid kullanımı

6- Menapoz dönemi, şiddetli öksürük ve kabızlık

AKNE ROZASEA NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Rozasenin tamamen iyileşmesi zor olsa da, tedavi ile kontrol altında tutulması mümkündür. Tedavi hastanın şikayetlerine gore yapılmalıdır.

• Genel önlemler: En önemlisi yukarıda özetlediğim , hastalığı şiddetlendiren faktörlerden uzak durmanızdır.

• Güneşten koruyucu kullanımı: Hastalığı tetikleyen en önemli faktörlerden birisi de güneştir. O nedenle hayatınız boyunca güneşten korunma konusunda dikkatli olmalısınız . Her gün yaz kış SPF 50 + güneşten koruyucu kullanmalısınız. Ayrıca güneşten koruyucu şapka ve gözlük takmalı, uygun kıyafet giymeli ve güneş ışınlarının yoğun olduğu saatlerde güneşten kaçınmalısınız.

• Topikal antibiyotik tedavileri

• Sistemik antibiyotikler minosiklin, doksisiklin, tetrasiklin ve azitromisin ve vitamin A derivesi olan izotretinoin

AKNE ROZASEA-ROZA HASTALIĞI-GÜL HASTALIĞI TEDAVİSİNDE LAZER TEDAVİSİ

Özellikle de yüzdeki kırmızılık ve kılcal damarlanmada artış olunca hastalar bu durumdan çok rahatsız olurlar. Lazer Akne rozase hastalığının ve yüzdeki kırmızı yüz,kılcal damar çatlakları ve sivilce semptomlarının  tedavisinde  elimizdeki tek en etkili yöntemdir. Altıniğne radyofrekans lazer ile akne rozasea hastalığını başarı ile tedavi edebiliyoruz.

• Cerrahi tedavi: Özellikle burunda ve yanaklarda şekil bozukluğu yapan ağır olgularda cerrahi, kriyoterapi veya dermabrazyon gibi yöntemler kullanılabilmektedir.

AKNE ROZASEYE ÖZEL BİR DİYET VAR MIDIR?

Çok çay kahve içmek, kola imek,baharatlı acılı soslu yitecekler,sıcak içecekler, sıcak çorba, çok sigara alkol tüketmek akne rozaseayi kötüye götüren arttıran yiyeceklerdir. Bu yiyeceklerden uzak durup; daha sağlıklı sebze ve meyveler tüketmek bol su tüketmenizi öneririm

AKNE ROZASEA TEDAVİSİ FİYAT BİLGİSİ

Akne rozasea lazerle tedavisi fiyat bilgisi için 02122155499 dan bize ulaşabilirsiniz.